Biegaj, pływaj, tańcz – sporty na szybkie gubienie kilogramów

Wszyscy wiemy, że ruch to zdrowie, dobra kondycja i świetna sylwetka. Jeżeli więc zależy nam na zgubieniu zbędnych kilogramów, to musimy zwiększyć swoją aktywność i zacząć ćwiczyć.

Każdy początkujący na pewno zastanawia się, jaki sport jest najlepszy na odchudzanie – ale prawda jest taka, że przede wszystkim musimy wybrać coś, co będziemy robić z przyjemnością – tylko wówczas uda nam się regularnie ćwiczyć i osiągnąć cel.

Poniżej znajdziecie kilka sportowych i przynoszących szybkie efekty w odchudzaniu aktywności – wybierzcie chociaż jedną pozycję dla siebie i ruszajcie się!

  1. Bieganie – moim zdaniem – sport idealny! Prosty, niewymagający, łatwy, nie potrzeba specjalistycznego sprzętu, całkowicie darmowy, a każdy może dostosować intensywność treningu do własnych możliwości. No może jedynym wydatkiem będzie zakup dobrych butów do biegania – to bardzo ważne! Jeżeli będziemy mieć złe buty, to szybko odczują to nasze stopy i stawy kolanowe i możemy mieć potem całkiem przykre konsekwencje. Nie ma też co na początku przesadzać i od razu biegać maratonów, bo nabawimy się zakwasów i kontuzji. Jeżeli mamy problem ze stawami to nasze biegowe chęci dobrze jest wcześniej skonsultować z ortopedą.
  2. Jazda na rowerze – jeżeli kolana nie są w najlepszym stanie i lekarz zniechęci nas do biegania, to wsiadajmy na rower! Zamieńmy na rower codzienne środki lokomocji, a w weekendy jedźmy na długie wycieczki za miasto – pozwiedzamy okolicę, spalimy setki kalorii i wrócimy do formy!
  3. Taniec – taką formę aktywności preferują zazwyczaj panie, a większość klubów fitness ma bogatą ofertę tanecznych zajęć – najpopularniejsza jest zumba, która podczas 60 min pozwala na utratę naprawdę sporej dawki kalorii. Ładnie rozwija mięśnie całego ciała i kształtuje sylwetkę. Do tego zapewniam, że z każdego treningu wyjdziemy z uśmiechem na twarzy.
  4. Pływanie – karnet na basen obowiązkowy! Wzmocnimy całe ciało, poprawimy koordynację, odporność, rozbudujemy mięśnie i spalimy dużo kalorii. Kolejnym plusem pływania jest to, że to sport dla każdego – nie obciąża stawów i jest zalecany na wady postawy.
  5. Siłownia – mamy tu do dyspozycji  sprzęty do ćwiczeń typowo siłowych oraz te, które pomogą nam spalić kalorie – tak zwany „narciarz” wyciśnie z ciebie siódme poty, ale także pozwoli szybko zgubić kilogramy! Pamiętajcie, że na każdej siłowni jest trener, który udzieli wam niezbędnych wskazówek i może także ułożyć wam indywidualny plan treningowy.

Wasze komentarze:

  1. Bieganie to podstawa w odchudzaniu! I wcale tu nie myślę o tym, ze trzeba zaraz iegać maratony – wystarczą krótkie przebieżki kilka razy w tygodniu.

    Odpowiedz
  2. Ja chodze od miesiąca trzy razy w tygodniu na siekł i rzeczywiście widze efekty! teraz jeszcze chcę zacząć biegać. Na razie 3 kilo w dół – jestem ciekawa ile będzie po kolejnym miesiącu!

    Odpowiedz
  3. Zumba najlepsza! odkryłam to już chyba dwa lata temu i od wtedy dwa razy w tygodniu biegam na zajęcia – są fenomenalne, dają dużo energii i satysfakcji. Dzięki zumbie odzyskałam tez ładną sylwetkę po ciąży. Polecam!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz